Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 w Limanowej
Wstęp deklaracji
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Limanowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://www.zsp4.limanowa.pl/
Dane teleadresowe jednostki:
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Limanowej
ul. Reymonta 3
34-600 Limanowa
tel. 18 3376037
Data publikacji strony internetowej: 2016-08-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-01
Strona podmiotowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Zamieszczone na stronie informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2021-03-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Ułatwienia na stronie podmiotowej
- Możliwość zwiększenia, zmniejszenia teksu
- Skala szarości
- Wysoki kontrast oraz ujemny kontrast (czarne tło, żółte litery)
- Jasne tło
- Możliwość podkreślenia hiperłącza
- Czytelny tekst
- Mapa strony
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2021-03-23
Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Małgorzata Witkowska
e-mail:sekretariat.zsp4@miasto.limanowa.pl
Telefon: 18 3376037
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Limanowej:
- Budynek szkoły jest zlokalizowany na terenie miasta Limanowa. Został oddany do użytku w 1986 roku.
- Budynek składa się z 6 części: budynek A i B, budynek administracyjny (m.in. ze stołówką, biblioteką i świetlicą), budynek przedszkola i dwóch sal gimnastycznych.
- Posiada dobrą dostępność komunikacyjną (dot. komunikacji publicznej i prywatnej).
- W otoczeniu znajduje się przejście dla pieszych.
- Przy szkole znajduje się duży parking z oznakowanym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście do budynku jest oświetlone i łatwe do odnalezienia.
- Strefa wejściowa do budynku oraz miejsca wokół budynku są utwardzone bez nierówności.
- Przy bocznym wejściu do budynku znajduje się przestrzeń do manewrowania wózkiem inwalidzkim.
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy. Prowadzi do niego 8 schodów, brak przy tym wejściu podjazdu dla niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Dostęp do budynku zapewnia także 8 innych wejść, wejście główne (8 schodów) i do przedszkola (4 schody) wyposażone w schody i poręcze .
- Drzwi wejściowe w budynku umożliwiają przejazd wózkiem inwalidzkim, a ich otwarcie nie wymaga użycia znacznej siły. Pracownicy szkoły pomagają osobom ze szczególnymi potrzebami dostać się do środka oraz załatwić potrzebne sprawy.
- Wewnątrz budynek A posiada 4 kondygnacje, budynek B 3 kondygnacje, łącznie są 4 klatki schodowe.
- Brak w budynku urządzeń do komunikacji pionowej dla osób niepełnosprawnych (np. winda, pochylnia, platforma schodowa).
- Budynek posiada 3 toalety dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada wygenerowanego pomieszczenia dla rodzica (opiekuna z dzieckiem).
- Pomieszczenia na poziomie parteru i piętra są częściowo dostępne (próg z parteru budynku B do budynku administracyjnego. Korytarze w budynku są szerokie i przestrzenne. Na piętra prowadzą schody zabezpieczone barierkami i poręczami.
- W obiekcie nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku brak urządzeń dla osób z wadami słuchu.
- Na każdej kondygnacji znajduje się plan ewakuacji zawierający rozkład pomieszczeń.
- Krawędzie schodów zostały wyposażone w taśmę kontrastową (żółto-czarną).
- Budynek nie posiada wind.
- Z uwagi na bardzo dużą liczbę uczniów przebywających w obiekcie nie ma możliwości wstępu z psem asystującym
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
Dokumenty: