Tydzień o Przeciwdziałaniu Przemocy Rówieśniczej

Co to jest przemoc ? Jak ją rozpoznać? Jak przeciwdziałać? Jak się przed nią chronić? Gdzie szukać pomocy? Jak rozwiązywać konflikty?

Na te i wiele innych ważnych pytań w ramach Tygodnia o Przeciwdziałaniu Przemocy Rówieśniczej, trwającego od 29.09 do 03.10.2025r., starali się znaleźć odpowiedź wszyscy uczniowie szkoły podczas zajęć profilaktycznych i warsztatów. Zdobytą wiedzę i emocje przełożyli na prace plastyczne i komputerowe, które wyeksponowano na szkolnych korytarzach. W prowadzenie zajęć zaangażowali się: psycholog, pedagog szkolny, wychowawcy, nauczycielki plastyki i informatyki, pedagog z Polskiego Centrum Profilaktyki z Krakowa oraz pracowniczka PCPR-u z Limanowej.

Tematy zajęć i warsztatów:

– Klasy 1-3 – Program MŁODE GŁOWY – Pierwsza pomoc dla zdrowia psychicznego.

– Klasy 8a.8b – Stop agresji. Jak rozpoznać i zatrzymać przemoc rówieśniczą i domową.

– Klasy 7a,7b – Razem przeciw przemocy.

– Klasy 8a,b, 7a,b – Cyberprzemoc – bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci ze szczególnym uwzględnieniem przemocy rówieśniczej.

– Klasy 4a,b, 6a,b – Konflikt krok po kroku – od emocji do porozumienia.

– Klasa 5a – Agresja i przemoc rówieśnicza – panuję nad emocjami.

Inne działania klasowe:

– Tablica życzliwości,

– Poczta serdeczności.

– Uśmiechowe patrole.

– Dzień dobrych słów.

– Korytarz wdzięczności.

– Ściana życzliwości.

Słowem- przez cały tydzień wszyscy staraliśmy się zrozumieć problem przemocy i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza ustrzeże nas przed przykrymi sytuacjami, a w razie zetknięcia się z patologicznymi zachowaniami będziemy wiedzieli jak zareagować i gdzie szukać pomocy.

/Małgorzata Witkowska/

/zdjęcia wykonano aparatem zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości/

https://dokumenty.men.gov.pl/Zalacznik-24-GrowSPACE-Nawiazmy-polaczenie-plakaty-A3-mow-jezykiem-emocji-1-68d1215a0083f.pdf

https://dokumenty.men.gov.pl/Zalacznik-nr-25-GrowSPACE-Nawiazmy-polaczenie-ulotki-A5-boisz-sie-zagadac-68d1215a14ff0.pdf

 

 

 

 

 

 

Przejdź do treści